مقامات سیرالئون برای اجرای دقیق تدابیری که در زمینه مبارزه با شیوع بیماری مهلک ابولا در این کشور اتخاذ شده است، صدها نیروی نظامی را بسیج کردند.

به گزارش مشرق، ریاست جمهوری سیرالئون روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزود هدف از اتخاذ چنین تدابیر پیشگیرانه ای که در برخی از شهرهای بزرگ کشور از جمله پایتخت به اجرا گذاشته شده این است که خانواده ها و بستگان بیمارانی که به علت آلودگی به ویروس ابولا در بیمارستانها بستری شده اند یا در مراکز قرنطینه نگهداری می شوند، نتوانند بدون موافقت مسئولان بیمارستان و به زور بیماران خود را به خانه بازگردانند چرا که این کار می تواند خطر شیوع بیماری را تشدید کند.

ریاست جمهوری سیرالئون در بیانیه خود شمار نیروهای نظامی را که در این راستا به خدمت گرفته شده اند یا شهرها و مناطقی را که مشمول این تدابیر می شوند، دقیقا مشخص نکرد اما اکثر مراکزی که برای قرنطینه و درمان بیماران مبتلا به ابولا دایر شده اند، در مناطق شرق سیرالئون که با گینه کوناکری و لیبریا هم مرز هستند، قرار دارند و اکثر موارد آلودگی به ویروس ابولا که در سیرالئون مشاهده شده، مربوط به همین منطقه است.

 تا کنون ششصد و چهل و شش مورد آلودگی به ویروس ابولا در این کشور غرب آفریقا گزارش شده است و از این تعداد دویست و هفتاد و سه نفر منجر به مرگ شده است.

ارنست بای کوروما، رئیس جمهور سیرالئون، اول اوت برای مقابله با بیماری ابولا برای دو تا سه ماه حالت فوق العاده در کشورش به اجرا گذاشت. در همین راستا مناطقی که کانون شیوع بیماری ابولا محسوب می شود قرنطینه شد، نیروهای پلیس و ارتش برای حمایت از پرسنل پزشکی به کار گرفته شدند و جستجوهای گسترده ای برای شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ابولا آغاز شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس